Jak cvičit a zhubnout?

Contours cvičení pro ženy

Více než 50 000 spokojených klientek.

Pouze pro ženy - už žádné cvičení mezi muži.

Budete hubnout zdravě díky cvičení.

Více informací

Jak cvičit a zhubnout?
Počet recenzí: 2

Všude slyšíte, že když chcete zhubnout, tak musíte cvičit a správně jíst. Ano, je to pravda, kombinace obou je pro hubnutí nezbytně důležitá. Ale ne každý sport je na hubnutí vhodný. Jak tedy cvičit, aby šel tuk dolů co nejrychleji? To se dozvíte, když budete číst dál.

Na začátek je důležité jednotlivé druhy pohybu trochu kategorizovat, abysme později mohli určit, co je a co není pro hubnutí vhodné. Věřte, že nakonec budete překvapeni.

Aerobní sporty

Jedná se o veškerý pohyb, který vykonáváte souvisle při aerobní tepové frekvenci. To je taková tepová frekvence, kdy tělo ještě používá jako energii tuk. Pokud tuto hranici přešvihnete, tak tělo sáhne po rychlejším zdroji energie, kterým je gylkogen (krevní cukr).

Pokud to s hubnutím myslíte vážně, tak tento druh pohybu nesmíte nikdy vynechávat. Důležité je v aerobní tepové frekvenci vydržet nejlépe hodinu v kuse. Skvěle vám k tomu poslouží sporttester s hrudním pásem nebo jednoduchý řečový test.

Řečový test

Jak tedy zjistit, zda se nacházíte v aerobní tepové zóně bez dalších pomůcek? Začátečníkům vždy doporučuji, aby si zkusili tzv. řečový test. Zkuste si během zátěže říct pár vět. Pokud je ještě zvládáte říct, bez toho aniž byste se nějak zastavovali kvůli dýchání, tak jste v té správné tepovce. Ale pozor, zase nesmíte být úplně v pohodě, měli byste se pohybovat na hraně. Pokud byste ještě trochu přidali, tak už byste neměli být schopní dlouhou větu vyslovit.

Mezi aerobní druhy pohybu můžeme zařadit:

  • chůzi,
  • běh,
  • jízdu na rotopedu,
  • orbitrek,
  • plavání.

Posilování

Pod pojmem posilování si většina z nás představí spocené a hekající chlapy v posilovně, kteří zvedají extra těžké činky. Moje rada zní – nebojte se posilování.

Ženy často mají strach z toho, že jim rychle narostou svaly a nebudou hezké. To je samozřejmě nesmysl. Svaly vám nikdy takhle rychle nenarostou. Kdyby to bylo tak jendoduché, tak by byli svalnatí všichni. Posilováním si svaly zpevníte a vybudujete základ, který vaši postavu vystřelí do nebe.

A co je ještě na posilování důležité? Určitě už jste slyšeli pojem bazální metabolismus. Ve zkratce se jedná o množství energie, které vaše tělo spotřebovává v naprosto klidovém stavu. A díky posilování se vaše hodnota bazálního metabolismu zvyšuje. Opět ve zkratce to znamená, že budete hubnout, i když zrovna nebudete nic dělat.

Je nutné si správně sestavit celý trénink, protože jinak bude cvičení k ničemu. Často vídám v posilovnách zmatené cvičence, kteří přebíhají od stroje ke stroji, nedej bože, aby si vzali do ruky činku. Nebojte se na prvních pár lekcí oslovit trenéra, který vám vše vysvětlí a ukáže. Budete mít jistotu, že hned od začátku cvičíte správně. Navíc vám zkušený trenér může poradit i s jídlem.

Dynamické sporty

Do této kategorie můžeme zařadit všechny sporty, při kterých se pohybujete většinu času v anaerobní tepové frekvenci. To znamená, že vaše tepová frekvence je vyšší než u kardio cvičení a zároveň tělo využívá jako energii cukr.

Jedná se o většinu kolektivních a dalších sportů, např.:

  • fotbal,
  • hokej,
  • squash,
  • zumba,
  • spinning,
  • aerobik.

Chcete zhubnout a začnete pravidelně chodit na spinning. Co myslíte, zhubnete? Pravděpodobně nijak extra ne, protože tepová frekvence při spinningu je příliš vysoká a tělo tuky pálit nebude. Můžete ho přemlouvat, jak chcete, ale ono se nedá.

K čemu jsou tedy dynamické sporty dobré, když při nich nezhubnete? Možná už je vám to jasné. Při kardio cvičení budete pálit tuk, ale vaše fyzička nijak zásadně neporoste. A teď nemluvím pouze o fyzické výkonnosti, ale také té psychické. Protože když máte dobrou fyzičku, tak se lépe vyrovnáváte s každodenním stresem a vklidu zvládnete víc věcí.

Naopak dynamické sporty vaši fyzičku jednoznačně zvyšují.

Jak tedy nejlépe cvičit a zhubnout?

Snažte se zkombinovat všechny tři druhy pohybu, které jsem uvedl výše.

Kardio – Shazujte efektivně tuk. Vyhraďte si na něj 4 hodiny týdně a poctivě to dodržujte. Po prvním měsíci uvidíte neskutečný rozdíl. Při hubnutí nikdy kardio nevynechávejte!

Posilování – Ideálně ho zkombinujte s kardiem. Dejte si půlhodinový posilovací trénink a hned poté přejděte na hodinové kardio (chůze na páse, orbitrek, rotoped).

Dynamické sporty – Najděte si cokoli, co vás bude bavit a co budete moct dělat se svými blízkými (rodinou, kamarády) a pravidelně sportujte. Jestli to bude vícekrát týdně, to už je na vás. Ale alespoň 1x týdně byste si měli najít čas.

Nikdy jsem moc nesportoval

Jste úplný pohybový analfabet? Nikdy jste nesportoval? V tomto případě bych vám doporučil začít pouze s kardiem a posilováním. Na 100% se domluvte ve fitku s trenérem, ať vám vše ukáže a naučí. Neriskujte zranění hned na začátku.

Sport mám v malíčku

Pokud jste bývalý sportovec, ale fyzička se časem vytratila, tak máte o mnoho lepší výchozí pozici. Protože to, co už tam jednou bylo, se vrátí snadněji. Vzpomeňte si na to, jak jste se pravidelně hýbali dříve a vraťte se do starých kolejí.

Pravidelné cvičení není v žádném případě o tom, abyste se trápili a museli jste se do něj každý den nutit. Vždycky si můžete najít takový druh pohybu, který vás bude bavit. Protože zábava je to nejdůležitější! Nevíte jak začít nebo už úspěšně pravidelně cvičíte? Napište mi komentář.

Contours cvičení pro ženy

Více než 50 000 spokojených klientek.

Pouze pro ženy - už žádné cvičení mezi muži.

Budete hubnout zdravě díky cvičení.

Více informací

Napište komentář

Copyright © 2009 - 2018 Hubneme-cvicenim.cz - Všechna práva vyhrazena | | Autorské podmínky